Een foto van ons feest tijdens het 12,5 jarig bestaan (oktober 2018)

Samen zingen… elke week een feest!

Take It Easy is een leuk, gemengd koor. Een grote diversiteit aan mensen met één gezamenlijke passie: zingen!

De wekelijkse repetitie-avonden kenmerken zich door een hoop gezelligheid, de nodige serieuze momenten en bovenal de gemeenschappelijke wil om samen iets moois neer te zetten en een nieuw nummer in studeren voor ons repertoire. Dit betekent: iets neer zetten dat werkelijk raakt, ontroert en bovenal.. blij maakt! Zoveel verschillende stemmen, zoveel verschillende mensen werkelijk als één prachtig koor laten klinken? Dat vraagt iets van ons als koor en van onze dirigent!

Op de maandagavond wordt er dan ook hard gewerkt. Dit kost energie, maar het hele koor zal beamen: dit geeft ook heel veel energie! Vooral als dat ene moeilijke lijntje of lastige ritmische muzikale motiefje dan toch opeens lukt en het geheel prachtig blijkt te klinken! Genoeg energie om blij naar buiten te stappen en uit te zien naar de volgend week.

Degenen die nog energie over hebben (en niet al te vroeg op hoeven op dinsdagochtend) praten vaak nog even na in onze stamkroeg. In de dagen die volgen wordt flink geoefend aan de hand van de geluidsopname van geluidsman Ed en maandag avond – klokslag half 8 –  gaan we er weer voor!

Kers op de taart zijn onze optredens. Hier kunnen we aan een groter publiek het resultaat van ons harde werken laten horen en uitstralen wat wij natuurlijk allang weten: samen zingen is gewoon heel leuk!